Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

Παραμύθι για την ελπίδα...Μια ιστορία του Δημήτρη Μάλλη

Σε όσους αγαπούν, χαίρονται, απολαμβάνουν να ακούν και να μοιράζονται ιστορίες. Σε όσους πιστεύουν στη δύναμη των παραμυθιών, αναγνωρίζουν το θησαυρό της λαϊκής σοφίας. Σε μικρούς και μεγάλους το project "Παραμύθια για να κάνουμε κουράγιο" αποτελεί μια εθελοντική, συλλογική δράση καλλιτεχνών και φίλων. Έχει στόχο, μέσα από την αφήγηση μύθων, παραμυθιών και ιστοριών να προσφέρει συντροφιά, παρηγοριά, κουράγιο αλλά και ψυχαγωγία σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη.

Ετικέτες , ,

Μαρία Χ.Θέμελη "Η Πριγκίπισσα Τύχη και πώς να την κατακτήσετε"


ebook-H-πριγκίπισσα-τύχη-και-πώς-να-την-κατακτήσετε
Σε αυτή τη συγκυρία #ΜΕΝΟΥΜΕ_ΣΠΙΤΙ, αλλά οι Εκδόσεις Φυλάτος και η συγγραφέας Μαρία Θεμελή προσφέρουν στους μικρούς αναγνώστες και τους γονείς τους δωρεάν το ebook «Η Πριγκίπισσα Τύχη και πώς να την κατακτήσετε». Ένα αλληγορικό παραμύθι για μικρούς και μεγάλους που εξελίσσεται ανάμεσα στη Χώρα των Παραμυθιών και στη Χώρα των Ανθρώπων. Άραγε, μόνο στην πραγματική ζωή είναι που φοβούνται οι άνθρωποι; Ή μήπως δυσκολεύονται και οι πριγκίπισσες; Θα καταφέρουν να βρουν οι ήρωες το πέρασμα για να συναντηθούν οι δύο κόσμοι και να νικηθούν οι φόβοι;

Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο και διαβάστε το στον υπολογιστή, στο tablet ή το κινητό σας.

Ετικέτες ,

Προσπάθεια για τηλεκπαίδευση από την Δημόσια Τηλεόραση


Στην υπηρεσία της εκπαίδευσης, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες των ημερών, μπαίνει η ΕΡΤ από τη Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020, με τη δημιουργία ειδικής  τηλεοπτικής  ζώνης  εξ  αποστάσεως μαθημάτων.
 Κάθε πρωί στις 10.00 από την ΕΡΤ2, η εκπαιδευτική τηλεόραση του υπουργείου Παιδείας επιστρέφει στη δημόσια τηλεόραση, ανανεωμένη και προσαρμοσμένη στη σύγχρονη πραγματικότητα και τις ιδιαίτερες ανάγκες της εποχής.

Τα μαθήματα των δύο πρώτων ημερών αφορούν τις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού και περιλαμβάνουν διδασκαλία Γλώσσας, Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών και Ιστορίας. Τις επόμενες ημέρες τα μαθήματα θα διευρυνθούν και για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, ενώ θα εμπλουτιστούν και με άλλα διδακτικά αντικείμενα.
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα των πρώτων ημερών του τηλεοπτικού σχολείου της ΕΡΤ2 έχει ως εξής:

Δευτέρα 30 Μαρτίου
1. Επαναληπτικό μάθημα στη Γλώσσα Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος

2. Ιστορία Δ’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Γιώργος Δάβος

3. Φυσική Ε’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Ουρανία Γκικοπούλου


Τρίτη 31 Μαρτίου
1. Μαθηματικά, Γ’ & Δ’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Μίνα Τόδωρη

2. Μαθηματικά, Δ’ & Ε’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος

3. Φυσική Ε’ & ΣΤ’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Κώστας Χωριανόπουλος

Ετικέτες ,

ΣΤ' Τάξη...Από μακριά...Ασκήσεις Γλώσσας: Μονόπτωτα, δίπτωτα ρήματα, βουλητικές-τελικές προτάσεις...

edu4u - Τα 100 συνηθέστερα γραμματικά και εκφραστικάν λάθη στη ...

ΣΤ τάξη..Από μακριά…
Γραμματικές  Ασκήσεις (Μονόπτωτα-Δίπτωτα ρήματα, βουλητικές/τελικές προτάσεις)

1)      Να βρείτε και να υπογραμμίσετε τους  κύριους όρους  των προτάσεων:
  Η  Αθανασία  μαγείρεψε.
  Ο  Γιάννης  πρόσφερε  λεμονάδα στον παππού του.
  Αισθάνεται ευτυχισμένος.
  Η  κατάσταση έχει γίνει κουραστική.
  Μου ζήτησαν  ειδική άδεια.
  Η απόφαση  ήταν να μείνουμε σπίτι.
  Μας  ζήτησαν υπομονή και υπευθυνότητα.
  Οι υπεύθυνοι  προβληματίζονται  μήπως  βγούμε έξω.
 Η γιαγιά έπλεξε πουλόβερ  της  Βικτωρίας.

2)      Να υπογραμμίσετε τα ρήματα των προτάσεων και να τα ξεχωρίσεις  σε μεταβατικά,
αμετάβατα  ή  συνδετικά.
 Ο οδηγός  στάθηκε τυχερός.
 Η γιαγιά συνήθως πλέκει.
  Οι φίλοι μου περιεργάζονται το νέο μοντέλο του αυτοκινήτου.
  Κάποιος  χτυπάει την πόρτα μας.
 Οι  αδερφές μου παίζουν κυνηγητό.
 Η δικαιολογία θεωρήθηκε ψεύτικη.

3)       Να αναγνωρίσετε το είδος των υπογραμμισμένων προσδιορισμών:
  Το Πάσχα, φέτος, δεν θα πάμε στο χωριό.  (……………………) (……………………….)
  Κάθε Κυριακή  χουζουρεύω  λίγο παραπάνω.  (……………………)
  Θα τους χαιρετήσω, όταν τους  συναντήσω.  (…………………………………………..)
  Ραντεβού του Ευαγγελισμού, στην πλατεία Καλογήρων. (…………………….)(…………………………..)
  Μερικές φορές πηγαίνουμε για περπάτημα  πάνω στον Υμηττό.
     (……………………………….) (……………………………..)

4)        Να χωρίσετε τα μεταβατικά ρήματα των παρακάτω προτάσεων σε μονόπτωτα και  δίπτωτα.   
 ᴥ Ο Θοδωρής μου χάρισε ένα  υπέροχο βιβλίο.
 ᴥ Οι γονείς  μου με φροντίζουν καθημερινά.
  Στη γιορτή μου πήρα πολλά, μυρωδάτα τριαντάφυλλα.
  Η αδερφούλα μου μού τραγούδησε ένα τραγούδι.
  Η νοσοκόμα του περιποιήθηκε την πληγή .
  Ο κύριος Γιάννης μαθαίνει τον Παύλο ποδόσφαιρο.
  Ο πυροσβέστης κατέβασε τη γάτα από το δέντρο.
  Το ασθενοφόρο μετέφερε την τραυματία στο νοσοκομείο. 
  Ο γιατρός  μου μού σύστησε καθημερινή άσκηση. 

Μονόπτωτα ρήματα
Δίπτωτα ρήματα














5)        Να υπογραμμίσετε  τις  εξαρτημένες προτάσεις που εισάγονται με το ‘’να’’ και να
αναγνωρίσετε το είδος τους  (τελικές ή βουλητικές):

«Δίκιο έχεις, αλλά τουλάχιστον εγώ πληρώνομαι για να είμαι  εδώ. Ενώ, αντίθετα, εσύ έχεις μπει στο γύψο».  Ο γιατρός έπιασε το βλέμμα του Ρόμπιν και του έκλεισε το μάτι πάνω από το κεφάλι του αρρώστου του. Ο Ρόμπιν του έκλεισε  κι εκείνος το μάτι  κι ένιωσε να του φτιάχνει  λίγο η διάθεση.
«Θα είμαι έξω για τα γενέθλιά μου;» τον ρώτησε το αγόρι .
«Όλοι εδώ μέσα να φύγετε θέλετε!» του είπε ο γιατρός . «Ευτυχώς που εγώ είμαι σκληρό καρύδι και δεν χαμπαριάζω από κάτι τέτοια!  Και πότε, παρακαλώ, είναι τα γενέθλιά σου;»
«Στις δέκα Ιουνίου» του απάντησε ο γείτονας του Ρόμπιν . «Και θα μου αγοράσουν κι ένα σκέιτμπορντ  για δώρο.»
«Δεν ξέρω γιατί κάθομαι και σκάω! φώναξε ο γιατρός. « Θα έπρεπε να ήμουν χασάπης! Θα κέρδιζα περισσότερη ικανοποίηση από τη δουλειά μου!»
…Το σκυλί τής έριξε μια στοχαστική ματιά και  ύστερα  άρχισε να τραβά με τα δόντια του μια από τις κάλτσες, για να τη βγάλει. Όταν ο Ρόμπιν έσκυψε να τη βοηθήσει , εκείνος άρχισε να  σηκώνει γεμάτος ευγνωμοσύνη  το ένα καλτσοφορεμένο πόδι μετά το άλλο, ώσπου να του τις βγάλει  όλες ο Ρόμπιν.
« Έι! Σταμάτα!» του φώναξε η Μπίνυ. «Δεν έχουν στεγνώσει ακόμα τα χρώματα!»


6)      Στις παρακάτω μεταφορικές εκφράσεις, να γράψετε την κυριολεκτική τους σημασία:
  Πέταξα από τη χαρά μου όταν τον άκουσα.
……………………………………………………………………………………………………………
  Από τότε η Γιαννιώ  ζει μια τραγωδία.
……………………………………………………………………………………………………………
→ Η ζωή έχει γυρίσματα.
…………………………………………………………………………………………………………….

Ετικέτες

ΣΤ' τάξη...Από μακριά...Ασκήσεις Μαθηματικών -Ε.Κ.Π.


ΕΚΠ :: Πέμπτη ... και ΑΠΙΘΑΝΟΙ !!!!

Τις παρακάτω ασκήσεις τις έχετε και στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο. Για καλύτερη διαχείριση, να' τες και στο ιστολόγιο...


ΣΤ΄Τάξη…Από μακριά…(2)
ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΑΡΙΘΜΩΝ - ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ
ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ενός αριθμού ονομάζονται οι αριθμοί που προκύπτουν όταν πολλαπλασιάζουμε τον αριθμό αυτό με άλλους φυσικούς αριθμούς.
 Βρίσκουμε τα πολλαπλάσια, αν πολλαπλασιάσουμε τον αριθμό αυτόν με το 1, το 2, το 3, το 4……, το 100,……το 1000.
Ξαναθυμόμαστε ότι τα πολλαπλάσια ενός αριθμού είναι άπειρα.
ΚΟΙΝΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ δύο ή περισσότερων αριθμών είναι τα πολλαπλάσια που είναι ίδια (κοινά) σε όλους τους αριθμούς. Και τα κοινά πολλαπλάσια είναι άπειρα.
Π.χ: Π (3): 0,3,6,9,12,15,18, 21, 24, 27…..
        Π (4): 0,4,8,12,16,20,24….
        Π (6): 0,6,12,18, 24, 30,36
Άρα, κοινά πολλαπλάσια του 3 και του 4 είναι το 12, το 24 κλπ.
ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ είναι το μικρότερο από τα κοινά πολλαπλάσια των αριθμών που εξετάζουμε. ΠΡΟΣΟΧΗ! Όχι το 0.  Στο παράδειγμά μας, το Ε.Κ.Π. είναι το 12
Ξαναθυμόμαστε τους δύο τρόπους, με τους οποίους βρίσκαμε στην τάξη το Ε.Κ.Π.
1oς τρόπος:
Τα πολλαπλάσια του 3 είναι: 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, ...
Τα πολλαπλάσια του 4 είναι: 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, ...
Τα πολλαπλάσια του 6είναι: 6, 12, 18, 24, 30, ...
  Παρατηρούμε ότι το 12  είναι το πρώτο κοινό τους πολλαπλάσιο, άρα αυτό είναι το Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο. Οι αριθμοί 3, 4, και 6 έχουν και άλλο κοινά πολλαπλάσια.

2ος τρόπος:
Θέλουμε να βρούμε το Ε.Κ.Π. των αριθμών 3, 4 και 6
  • Γράφουμε τους αριθμούς στην ίδια σειρά. Δεξιά από τον τελευταίο τραβάμε μία κατακόρυφη γραμμή.
  • Εξετάζουμε αν ένας τουλάχιστον αριθμός διαιρείται ακριβώς  με το 2, και γράφουμε το 2 δεξιά της γραμμής.
    (Αν δεν διαιρείται κανείς, πάμε στο 3, αν δεν διαιρείται πάλι κανείς πάμε στο 5, μετά στο 7, στο 11, …)
    Στο παράδειγμά μας όλοι διαιρούνται με το 2, έτσι το γράφουμε στα δεξιά και συνεχίζουμε σχηματικά όπως βλέπουμε από κάτω:

3              4              6             2
3              2              3             2
3              1              3             3                            
1              1              1







                                                               

                                             Άρα Ε.Κ.Π. (3, 4, 6) =2 × 2 × 6 = 12

3ος τρόπος
Είχαμε πει στην τάξη και για τον γρήγορο τρόπο:
-Παίρνουμε τον μεγαλύτερο αριθμό. Εξετάζουμε αν είναι πολλαπλάσιο ταυτόχρονα των άλλων.
- Εάν είναι, αυτός είναι και το Ε.Κ.Π. Εάν δεν είναι, παίρνουμε τον διπλάσιό του και εξετάζουμε το ίδιο πράγμα.
-Εάν δεν είναι και πάλι πολλαπλάσιο των άλλων, παίρνουμε τον τριπλάσιό του και ελέγχουμε ξανά.
-Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο, μέχρι να βρούμε ένα πολλαπλάσιο του μεγαλύτερου αριθμού που να είναι πολλαπλάσιο ταυτόχρονα και των άλλων αριθμών. Αυτό θα είναι και το Ε.Κ.Π.
α. Παίρνουμε το 6. Είναι πολλαπλάσιο του 3, αλλά όχι και του 4.
β. Παίρνουμε το διπλάσιο του 6, το 12. Είναι πολλαπλάσιο και του 3 και του 4! 
Άρα: Ε.Κ.Π. (3,4,6) = 12.
  Όλοι οι παραπάνω τρόποι έχουν αναπτυχθεί και στα τετράδιά μας. Μπορείτε να τους ξαναθυμηθείτε….



Α Σ Κ Η Σ Ε Ι Σ
  Ας λύσουμε τις παρακάτω ασκήσεις για να ξαναθυμηθούμε το Ε.Κ.Π.

1) Να βρείτε το Ε.Κ.Π. των αριθμών με δύο τουλάχιστον από τους παραπάνω τρόπους:
α) 8      24        32                                β) 20    30        50






2) Ο γυμναστής ενός γυμνασίου χώρισε τους μαθητές των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ τάξης  σε τετράδες, σε πεντάδες κι σε εξάδες χωρίς να περισσέψει κανένας μαθητής. Πόσους, το λιγότερο, μαθητές έχει η ΣΤ’ τάξη;






3) Δύο πλοία θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 30 Μαρτίου από τον Πειραιά, θα εκτελούν δρομολόγια στα νησιά του Αιγαίου και θα επιστρέφουν στον Πειραιά. Το πρώτο πλοίο θα επιστρέφει κάθε δυο μέρες (48 ώρες) στον Πειραιά, ενώ το δεύτερο θα επιστρέφει κάθε 3 μέρες (έπειτα από 72 ώρες).Ποια μέρα του Απρίλη θα γίνει η επόμενη συνάντησή τους στο λιμάνι του Πειραιά;


Ετικέτες