Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

2 Απριλίου: Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου παρέα με την Άλκη Ζέη...


ΜΕ ΜΟΛΥΒΙ ΦΑΜΠΕΡ ΝΟΥΜΕΡΟ ΔΥΟ (μυθιστόρημα) – Άλκη Ζέη [AudioBook ...
Αύριο, Πέμπτη 2 Απριλίου,  σε όλο τον κόσμο που φέτος δοκιμάζεται, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY) το 1966,  με σκοπό να “τονώσει την αγάπη για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία”. Ημέρα για τον εορτασμό, επελέγη, η ημέρα γενεθλίων του σπουδαίου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805).
 Για τον σημερινό εορτασμό της Παγκόσμιας μέρας παιδικού βιβλίου,το ιστολόγιο του σχολείου μας διάλεξε και παρουσιάζει ένα βιβλίο, ένα υπέροχο παιδικό μυθιστόρημα της Άλκης Ζέη, της μεγάλης μας συγγραφέα παιδικών βιβλίων.
Το βιβλίο "Με μολύβι faber νούμερο 2" είναι ένα αυτοβιογραφικό βιβλίο, στο οποίο η συγγραφέας, διαβάζοντας η ίδια υπέροχα, μας παρουσιάζει τη δική της ζωή. Μέχρι που ενηλικιώθηκε και μερικά χρόνια ακόμη. Δύσκολα χρόνια, μέσα στον πόλεμο και μετά τον πόλεμο, που τα χρόνια συνέχιζαν να είναι δύσκολα...


Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/13

© SanSimera.gr
Η Άλκη Ζέη αφηγείται την ιστορία των πρώτων είκοσι πέντε χρόνων της ζωής της, τα οποία διαμόρφωσαν τη μετέπειτα πορεία της. Μια ολόκληρη εποχή ζωντανεύει μέσα από τη συναρπαστική της αφήγηση.
 Ας το απολαύσουμε!

Ετικέτες ,

ΣΤ' Τάξη...Από μακριά...ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης

 
ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΟΝ Μ.Κ.Δ.


A΄ ΤΡΟΠΟΣ: Ο σίγουρος

Για να βρούμε τον Μ.Κ.Δ. δύο ή περισσοτέρων αριθμών:
1. Υπολογίζουμε τους διαιρέτες των αριθμών.
2. Βρίσκουμε τους κοινούς.
3. Παίρνουμε τον μεγαλύτερο.

Για παράδειγμα, θέλουμε να βρούμε τον Μ.Κ.Δ. των αριθμών 12, 20, 30.
Υπολογίζουμε τους διαιρέτες τους:
Του 12:  1,  2,  3,  4,  6,  12
Του 20:  1,  2,  4,  5,  10,  20
Του 30:  1,  2,  3,  5,  6,  10,  15,  30
Κοινοί διαιρέτες: 1,  2
Άρα Μ.Κ.Δ.(12, 20, 30) = 2

Β΄ ΤΡΟΠΟΣ: Ο εύκολος (το κόλπο)


1. Βάζουμε στην σειρά τους αριθμούς για τους οποίους θέλουμε να βρούμε τον Μ.Κ.Δ.

2. Από κάτω ξαναγράφουμε τον μικρότερο αριθμό.
Κάτω από τους άλλους γράφουμε το υπόλοιπο της διαίρεσης με αυτόν τον αριθμό.
Για παράδειγμα, θέλουμε να βρούμε τον Μ.Κ.Δ. των αριθμών 12, 20 και 30.
Κάτω από το 12 ξαναγράφουμε το 12.
Κάτω από το 20 γράφουμε το υπόλοιπο της διαίρεσης 20:12, δηλ. το 8.
Κάτω από το 30 γράφουμε το υπόλοιπο της διαίρεσης 30:12, δηλ. το 6.

12
20
30
12
8
6




3. Συνεχίζουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να έχουμε παντού 0 εκτός από έναν αριθμό, ο οποίος και θα είναι ο Μ.Κ.Δ.
    Στην δεύτερη σειρά, τώρα, έχουμε το 12, το 8 και το 6.
Κάτω από το 6 (το μικρότερο) ξαναγράφουμε το 6.
Κάτω από το 12 γράφουμε το υπόλοιπο της διαίρεσης 12: 6, δηλ. το 0.
Κάτω από το 8 γράφουμε το υπόλοιπο της διαίρεσης 8:6, δηλ. το 2.
  
12
20
30
12
8
6
0
2
6









4. Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο:

Κατεβάζουμε το 2, κλπ.
12
20
30
12
8
6
0
2
6
0
2
0







5. Φτάσαμε επομένως στο σημείο όπου στην τελευταία σειρά έχουμε έναν αριθμό (το 2)  και τα υπόλοιπα είναι 0.
Άρα Μ.Κ.Δ.(6, 10, 12) = 2.


* Ας λύσουμε τώρα τις παρακάτω ασκήσεις και  προβλήματα με Μ.Κ.Δ.

1)  Να βρείτε τον Μ.Κ.Δ. των αριθμών

α) 24      42           54  (Με τον α’ τρόπο)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
β) 48      60           84 ( Με τον β’ τρόπο)


γ) 16      24           32    (Με τον β’ τρόπο)
 
 δ) 16      24           32   ( Με τον β’ τρόπο)





2)  24 αγόρια και 36 κορίτσια εργάζονται σε όμοιες ομάδες. Πόσα, το πολύ, αγόρια και κορίτσια θα υπάρχουν σε κάθε ομάδα;



3)  Έχουμε 90 κάρτες και τις βάζουμε σε φακελάκια που το κάθε φακελάκι χωρά μέχρι 20 κάρτες. Πόσες μπορούμε να βάλουμε σε κάθε κουτί χωρίς να περισσέψει καμία κάρτα;




4)  Η Δήμητρα θέλει να στολίσει το μπαλκόνι της με στήλες από χρωματιστά μπαλόνια, ώστε να περνά πιο όμορφα με τον  αδερφό της τις ατέλειωτες ώρες της παραμονής στο σπίτι. Ο μπαμπάς τους τούς έφερε 50 κίτρινα, 40 κόκκινα και 60 πράσινα μπαλόνια και θέλει να φτιάξει όσο το δυνατόν περισσότερες όμοιες στήλες
®  Πόσες στήλες θα φτιάξει με τα μπαλόνια;
®  Πόσα μπαλόνια από το κάθε χρώμα θα βάλει σε κάθε στήλη; 

Ετικέτες